Ona: „To je strašné, jak se dnešní muži chovají. Gentlemani už nejspíš vymřeli.“
On: „To bude tím, že vymřely dámy, o které by gentlemani mohli pečovat.“
Tenhle rozhovor mých dvou známých mě přivedl k úvaze, že je to podobné jako ve vztahu zaměstnance a nadřízeného.
Taky jste si někdy posteskli, proč kolem vás nejsou motivovaní a zapálení lidé? Proč jim vlastně chybí ta vášeň, drive a zapálení pro věc? Proč spousta z nich dělá věci, jenom aby se neřeklo, oni splnili úkol a neměli z toho průšvih?
Spousta majitelů firem mi říká, že lidé nefungují jako dřív a že přistupují k práci řečeno delikátně „minimalisticky“. Stěžují si na to, jak laxní zaměstnanci jsou, že neberou věci za své a bojí se ušpinit si ruce.
Proč vlastně necítí to nadšení a nežijí tu vášeň?
Prozradím vám malé tajemství.
„Motivace pracovníků je jako zrcadlo lídra a jeho vedení“
Pokud vašim lidem chybí energie a chuť do práce, možná je to tím, že jim chybí ten správný vůdce. Tahoun, který dá do práce veškerou energii, nebojí si ušpinit ruce a je strhující, zaplavující, všezahrnující.
Takového člověka touží mít lidé před sebou a chtějí být v jeho přítomnosti. Lídr nemusí být za každou cenu ten, kdo doslova táhne druhé.
Jeho úkolem je ale vytvořit takové prostředí, ve kterém lidé budou chtít ze sebe vydat naprosté maximum. Budou chtít sprintovat do finiše, splnit úkoly co nejdříve a nejlépe. A možná i udělat ještě něco navíc.
Až příště zase budete mít pocit, že lidé nedělají dost, zkuste si položit otázku, jestli jste vy udělali něco navíc, abyste je strhli.
Je to těžké, já vím. Teď se ve vás všechno bouří a hlas v hlavě říká: „Vždyť už dělám tolik, kde mám pořád tu energii brát?“
Ale o tom je přesně role lídrů. Mít o ten kousek energie navíc, abychom mohli druhé inspirovat a posunout dál. A věřte, že v okamžiku, kdy dáte o trošku víc energie do toho, co děláte, druzí se rychle chytnou a budou vám ji vracet.
Takže i když to možná dneska bude těžké, řekněte si: „Dobře, ještě o fous víc a třeba už je strhnu.“
Ten kousek navíc je vaše jistota a vaše síla.
I pro firmy totiž platí: „Dejte mi pevný bod a pohnu vesmírem.“
Buďte tím pevným bodem a pohněte svou firmou.