Je váš byznys připravený na postcovidovou euforii?

Jako koně v dostihovém boxu před závodem. Bujní, nedočkaví, natěšení. Tak vnímám náladu velké části obyvatel po dlouhé zimě a ještě delším omezení ekonomického a sociálního života. Jasně to bylo vidět poslední březnový týden, kdy přišly první opravdu teplé jarní dny. Kdo mohl, vyrazil ven nadýchat se čerstvého vzduchu, potkat se s přáteli, uvolnit se. K tomu přidejte informaci, že obyvatelé mají na účtech rekordní úspory, protože neměli v nouzovém režimu za co utrácet. Co to znamená pro váš byznys?

V pondělí 12. 4. přijde první opatrné rozvolnění. Otevřou se některé další obchody, farmářské trhy, část dětí se vrátí do škol a do školek. Ekonomika se bude otevírat pomalu, opatrně, ale jistě. A je to ekonomika, kde podle České národní banky mají spotřebitelé na účtech rekordní úspory, jejich objem meziročně vzrostl o více než 12 % na rekordních 3,06 bilionu korun. Co s nimi udělají? Ano, budou utrácet a budou utrácet hodně. Jste na to připraveni?

Během pandemie došlo k přetrhání některých dodavatelských řetězců. Toho si mohl všimnout každý, kdo si chtěl koupit např. počítač či jenom grafickou kartu. V určitých cenových relacích byly tyto produkty nedostupné a naskladnění nových výrobků v nedohlednu. Mnoho pracovníků přišlo o svou práci a bylo nuceno změnit obor. Budou ochotni vrátit se zpět? Příkladem mohou být restaurace, mnoho číšníků a servírek začalo pracovat v jiných oborech, například v logistice či dopravě. A sehnat dobrého kuchaře či číšníka byl mnohdy problém již před pandemií.

Jak jste na tom ve vaší společnosti po měsících nuceného útlumu? Myslíte na to, že můžete být zahlceni objednávkami? Máte připravenou infrastrukturu, vyškolené zaměstnance, nastavený marketing, abyste byli na trhu vidět a slyšet?

V posledních měsících jsme se častěji soustředili na plány pro horší časy. Zkuste si připravit plán na dobré časy. Dopředu se domluvte s dodavateli či reklamními agenturami, aby o vás věděli, znali vaše požadavky a byli připraveni vám poskytnout služby ve chvíli, kdy budete potřebovat. Buďte v kontaktu s bývalými zaměstnanci, abyste měli přehled, kdo je k dispozici a kdo nikoli, nebo se obraťte na personální agenturu. Využijte čas, ať jste připraveni na nákupní postcovidovou euforii.

Sdílejte článek s přáteli
Facebook
Twitter
LinkedIn
Chcete dostávat zajímavé informace z Expertního boardu?
Stačí se přihlásit k odběru!

Kliknutím na tlačítko Přihlásit se k odběru souhlasíte se zpracováním osobních údajů.

Zažijte Expertní board
Mohlo by se vám líbit
To byl poslední článek